Wykaz kursów

Szanowni Państwo!

Przypominamy, iż certyfikaty ukończenia zimowo/wiosennej edycji Otwartych Kursów
czekają na Was do odbioru od lipca w nowej siedzibie Uniwersytetu Otwartego UŚ w budynku na ul. Bankowej 14.

Już wkrótce jesienna edycja Otwartych Kursów. Szczegóły i zapisy już we wrześniu!

 

Zapraszamy do kontaktu otwartekursy@us.edu.pl  oraz do śledzenia naszego FB Uniwersytetu Otwartego

 

Kursy edycji zima/wiosna (zakończone):

 

Copywriting i Content Marketing – jak sprzedawać treścią?

Zapisy zakończono - grupa utworzona

Prowadzący: Mariusz Malicki

  1. Copywriting i content marketing (marketing treści) – wprowadzenie (3h)
  • Znaczenie pojęć
  • Kompetencje niezbędne do tego, aby być dobrym copywriterem
  • Przewagi content marketingu nad tradycyjnymi formami reklamy
  • Metody szlifowania warsztatu pisarskiego
  • Metody szlifowania warsztatu marketingowego
  • Określenie potrzeb grupy celem dopasowania treści warsztatów
  1. Przygotowanie się do pisania konkretnego tekstu (2h)
  • Zbieranie niezbędnych informacji od klienta
  • Poznanie oczekiwań klienta i określenie jego potrzeb
  • Poznawanie produktu/usługi, firmy, rynku
  • Dopasowanie treści do potencjalnego odbiorcy
  • Tworzenie planu tekstu
  1. Strony www i media społecznościowe cz. I (3h)
  • Tworzenie treści na stronę główną (home page)
  • Tworzenie treści na stronę sprzedażową (sales page)
  • Opisywanie produktów i usług
  • Hasła i slogany marketingowe
  • Edycja i skracanie tekstów
  1. Strony www i media społecznościowe cz. II (3h)
  • Artykuły sprzedażowe – wprowadzenie
  • Posty na media społecznościowe
  • Dopasowywanie treści do różnych kanałów komunikacji
  • Clickbait – hasła przyciągające uwagę
  • Lejki sprzedaży
  1. Artykuły sprzedażowe + SEO i SEM (2h)
  • Niezbędne informacje
  • Unikanie bezpośredniej promocji
  • Edycja tekstów
  • SEO + SEM
  1. Praktyka czyni mistrza (2h)
  • Prezentacja tekstów uczestników
  • Wspólna analiza tekstów
  • Przedstawianie informacji zwrotnej

Opis zajęć

Jeśli lubisz pisać różne teksty i chcesz spróbować swoich sił w copywritingu lub tworzeniu treści content marketingowych to ten kurs jest dla Ciebie. W jego trakcie poznasz wszystkie niezbędne informacje do tego, aby zacząć oraz rozwinąć swój warsztat, tak pisarski, jak i marketingowy. Będziesz też mieć okazję do sprawdzenia swoich własnych umiejętności i otrzymasz cenną informację zwrotną.

Harmonogram:

Zajęcia 1 (12.02.) – godz. 17:00 – 20:00 (3h) - sala 233, ul. Bankowa 14.

Zajęcia 2 (19.02.) – godz: 17:00 – 19:00 (2h) - sala 233, ul. Bankowa 14.

Zajęcia 3 (26.02). – godz. 17:00 – 20:00 (3h)

Zajęcia 4 (04.03.) – godz. 17:00 –20:00 (3h)

Zajęcia 5 (11.03.) – godz. 17:00 – 19:00 (2h)

Zajęcia 6 (18.03.) – godz. 17:00 – 19:00 (2h)
Informacja o miejscu odbywania się zajęć zostanie podana tuż przed pierwszym spotkaniem.
Przewidywane lokalizacje: UŚ Bankowa/Plac Sejmu Śląskiego/Wita Stwosza.

O prowadzącym:

Mariusz Malicki

Przedsiębiorca, konsultant biznesowy. Ekspert w dziedzinie sprzedaży i content marketingu. Autor licznych artykułów o tej tematyce. Zawodowo wspiera firmy w zakresie budowania i rozwijania struktur sprzedaży oraz pozyskiwania klientów online. Specjalizuje się w pisaniu artykułów i tekstów sprzedażowych oraz ofert handlowych. Współprowadzi podcast Przedsiębiorcy z Wyboru, a także aktywnie działa w stowarzyszeniu o tej samej nazwie, wspierając przedsiębiorców na terenie całego kraju.

Mediacje jako "broń" nowej generacji w perspektywie bezpiecznego społeczeństwa

Grupa utworzona - zapisy  zakończono
Prowadzący:
dr Marzena Szymków-Gac

  1.  Jak słuchać, żeby zrozumieć? Trening kompetencji komunikacyjnych.
  2.  O co chodzi w konfliktach? Przyczyny powstawania, obszary występowania i style reagowania.
  3.  Mediacje – wyższy poziom negocjacji. Teoria i praktyka rozwiązywania sporów.
  4. Trening kompetencji mediacyjnych: Zostań mediatorem!
  5. Warsztat konstruowania dokumentów mediacyjnych.

Zajęcia mają charakter warsztatowy. Każda z przedstawionych treści teoretycznych zostanie poparta ćwiczeniem praktycznym (praca indywidualna, w parach i w grupach).

MAKSYMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW - 15 OSÓB.

Opis zajęć:

Cel szkolenia zogniskowany jest wokół rozwinięcia kompetencji interpersonalnych
takich, jak:
Doskonalenie kompetencji komunikacyjnych w oparciu o zastosowanie technik aktywnego słuchania.
Nabycie praktycznych umiejętności diagnozowania przyczyn i obszarów powstawania konfliktów.
Umiejętność diagnozowania indywidualnych stylów reagowania w sytuacjach konfliktogennych.
Praktyczne zastosowanie technik mediacyjnych na drodze dochodzenia do porozumienia w sytuacjach spornych.

Harmonogram zajęć:
UWAGA! Zajęcia rozpoczną się od 07.02. Zajęcia z 31.01 zostaną przeniesione na koniec kursu. Dodatkową datę podamy wkrótce.
07.02.,
Odwołany z powodu choroby prowadzącej 28.02., 
13.03., 27.03. godz. 17:15-20:15.

Zajęcia będą odbywały się na Wydziale Nauk Społecznych
(na ulicy Bankowej 11 ) w sali 235 (piętro II).

O prowadzącym:

Mediator stały przy Sądzie Okręgowym w Katowicach.
Doradca walidacyjny w zakresie mediacji.
Pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Śląskiego. Terapeuta i coach – członek Zespołu w Ośrodku Psychoterapii i Terapii Uzależnień „Strefa Zmiany”.
Autorka publikacji naukowych dotyczących mediacji, dyskursu sądowego, komunikacji kryzysowej w świetle zagrożenia bezpieczeństwa, komunikacji opartej na zasadach Porozumienia Bez Przemocy w kontekście profilaktyki zachowań suicydalnych.

Zrozumieć Agile - jak działać zwinnie i skutecznie w niestabilnych warunkach

Grupa utworzona - zakończono zapisy
Prowadzący:
Krzysztof Duda

  1. Rzeczywistość VUCA oraz model CYNEFIN. -3h
  2. Manifest Agile, porównanie zwinnych i kaskadowych metod zarządzania. -3h
  3. Jak projektować produkty i usługi, aby minimalizować straty? Wprowadzenie do design thinking i lean innovation. -3h
  4. Wprowadzenie do SCRUM. -3h
  5. Wprowadzenie do LEAN. -3h
  6. Sztuka opowieści – skuteczne wystąpienia i prezentacje -3h

Opis zajęć:
Podczas 6-ciu spotkań warsztat wprowadzi uczestników w zagadnienia dotyczące współczesnych metod zarządzania i projektowania stosowanych w biznesie.
Warsztat skierowany jest do osób niemających doświadczenia w poruszanych tematach i pozwoli im zaplanować dalszy rozwój zawodowy oraz rozpocząć przygodę ze współczesnymi metodami pracy z zespołem i projektem.

GRUPA UTWORZONA!
Prosimy o dokonywanie opłaty po zapisie.
Zakończono zapisy - grupa zamknięta. 

Harmonogram zajęć:
23.01., 30.01 -18:00-20:00 (2h);
13.02, 05.03., - 17:15-20:15 (3h);
12.03. – 18:00-20:00 (2h);
26.03. – 17:15 (3h)

Zajęcia odbywają się na Wydziale Nauk Społecznych
(na ulicy Bankowej 11 ) w sali 235 (piętro II).

O prowadzącym:

Doświadczony trener od ponad 10 lat prowadzący szkolenia z zakresu zarządzania projektami i kompetencji miękkich. Od 3 lat Scrum Master w międzynarodowych korporacjach z obszaru IT.

Świadomy copywriting – jak tworzyć skuteczne teksty?

Grupa utworzona - zakończono zapisy
Prowadzący:
dr Justyna Łapaj-Kucharska

  1. Czy każdy może zostać copywriterem?
    Do czego jest Ci potrzebny język sprzedaży, jeżeli nie jesteś sprzedawcą? Jak zacząć pisać i pozbyć się najważniejszych ograniczeń? Etapy tworzenia treści – fitness tekstu. 1,5h
  2. Social Media Copy Ninja.
    Jak sprzedawać za pomocą treści w social media. Kiedy i gdzie używać CTA (ang. call to action)? Zasady tworzenia angażujących postów. 2,5h
  3. Poznaj język swojego odbiorcy.
    Zasady personalizacji komunikacji – 2,5h
  4. Treści na stronę www cz. 1.
    Zakładka „o mnie”/ „o nas” – co powinno się w niej znaleźć? Jak stworzyć dobry tekst o sobie/ swojej firmie, by ktoś chciał to przeczytać? Jakich treści unikać na stronie swojej firmy. 2h
  5. Treści na stronę www cz. 2.
    Opisy produktów - tworzenie tekstów w oparciu o język korzyści i USP oraz jak uniknąć błędu avatara? Sposoby komunikowania o produkcie i błędy, jakich należy się wystrzegać. 2,5h
  6. Wpisy na bloga i teksty SEO-lubne.
    Zasady budowania wartościowego przekazu i ciekawego – clickbaitowego – tekstu. Jak oduczyć się tworzenia nudnych tekstów i rozpoznać słowa-śmieci? 2,5h
  7. Tworzenie skutecznej oferty.
    Schemat oferty sprzedażowej. Jak uniknąć przerostu formy nad treścią? 1,5h

Opis zajęć:

W trakcie naszych spotkań omówimy najważniejsze składniki skutecznego tekstu, opierając się nie tylko na warsztacie pisarskim, ale przede wszystkim na sile przekazu, zgłębiając zakamarki potrzeb, emocji i motywacji naszych odbiorców lub klientów. Chcesz tworzyć treści, które pomogą Ci sprzedawać? Lepiej docierać do swoich odbiorców? Prowadzisz bloga i chcesz zwiększyć grono swoich czytelników? A może po prostu wzmocnić siłę swojego przekazu? Jeżeli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco – ten warsztat jest dla Ciebie. Będziemy tu dużo mówić o pisaniu i dużo pisać o tym, jak mówić – by być skutecznym.

GRUPA UTWORZONA!
Prosimy o dokonywanie opłaty po zapisie. 

Zakończono zapisy - grupa zamknięta.

UWAGA! od 20.01
ZAPISY WYŁĄCZNIE NA LISTĘ REZERWOWĄ

Harmonogram zajęć:
środy, 17:15-19:45
UWAGA ZMIANA!
Termin rozpoczęcia zajęć zostaje przesunięty na 29.01. 

Zajęcia 1 (29.01.) – godz. 17:00 – 19:00 (2h) s. 241 (piętro II), Bankowa 11, Wydział Nauk Społecznych
Zajęcia 2 (12.02.) – godz: 17:00 – 19:30 (2,5h) s. 241 (piętro II), Bankowa 11, Wydział Nauk Społecznych
Zajęcia 3 (26.02). – godz. 17:00 – 20:00 (3h)
Zajęcia 4 (11.03.) – godz. 17:00 –20:00 (3h)
Zajęcia 5 (18.03.) – godz. 17:00 – 19:30 (2,5h)
Zajęcia 6 (25.03.) – godz. 17:00 – 19:00 (2h)

O prowadzącym:

Doktor nauk społecznych, wykładowca akademicki, zakochana w malowaniu świata słowem copywriterka, założycielka firmy Łapaj Teksty! Kreacja Słowa.

Praktyczny kurs języka tajskiego

Kurs zamknięty
Prowadzący:
dr hab. Kida Ireneusz

  1. Wymowa, tony i pisownia.
  2. Zasady gramatyczne.
  3. Przedstawianie się i nawiązywanie znajomości.
  4. Orientacja w terenie - kierunki.
  5. W podróży.
  6. W hotelu.
  7. Zakupy.
  8. W restauracji.
  9. Pieniądze.
  10. Na targu.
  11. Sport i rekreacja.
  12. Piosenka "Sabai Sabai".
  13. Bajka "Zaczarowany dzwonek".

Opis zajęć:
Wyjeżdżasz do Tajlandii, chcesz szybko i skutecznie nauczyć się porozumiewać?
Praktyczny kurs języka tajskiego przeznaczony jest dla osób w każdym wieku pragnących nauczyć się tego egzotycznego języka
oraz poznania różnorodnych aspektów kultury tajskiej. Prowadzący kładzie nacisk na komunikację w mowie oraz szybkie zdobycie solidnych podstaw języka tajskiego niezbędnych do codziennej komunikacji.

Harmonogram zajęć:
Z przyczyn niezależnych od organizatora nabór na kurs zostaje zamknięty.
Kurs języka tajskiego nie odbędzie się w edycji wiosennej Otwartych Kursów.
Osoby zainteresowane uruchomieniem kursu w późniejszym terminie prosimy o kontakt  z koordynatorem: matylda.sek@us.edu.pl

O prowadzącym:

Pracownik Uniwersytetu Śląskiego. Historyk języka, poza ujęciem historycznym, przewodnim tematem jego badań jest typologia języków świata. Przede wszystkim zajmuje
się indoeuropeistyką, to podejmuje również badania obejmujące języki z innych rodzin. Sporo czasu poświęca też paleografii, czyli nauce o rozwoju pisma. Kolejnym godnym odnotowania zainteresowaniem są podróże do każdego możliwego zakątka świata, w tym Tajlandii.

Marketing w niestandardowym wydaniu

Grupa utworzona - zakończono zapisy

Prowadzący: dr Angelika Pabian

  1. „Rajskie” wydanie marketingu, czyli geneza działalności marketingowej. Niepretendująca do kompletności lista „odmian” marketingu.
  2. Marketingowa ewolucja produktu, czyli droga od wynalazku A.G. Bella po współczesne urządzenia komunikacyjne.
  3. Proces komunikacji marketingowej, czyli marketing to nie ściema. Racjonalny komunikat czy gra na emocjach – co wybrać?
  4. Humor jest dobry na wszystko, może sprawdzi się w reklamie?
  5. Informacja versus dezinformacja – o co chodzi tym marketerom? Próba analizy spotów reklamowych.
  6.  Konsument wzrokowiec – jak to wykorzystać?
  7. Uwodzicielskie triki pachnącego marketingu i nie tylko.
  8. Spam czy nie spam, czyli jak „porozmawiać” z konsumentem? – próba stworzenia kwestionariusza ankietowego.

Opis zajęć:

Zamierzeniem warsztatu jest zapoznanie uczestników z istotą działalności marketingowej, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów komunikacji marketingowej.
Cel praktyczny skupia się wokół kształtowania aktywnych i świadomych postaw konsumentów, którzy potrafią zdekodować marketingowy komunikat, odczytać wiadomość rynkową oraz zaproponować własne rozwiązania promocyjne.

W ramach warsztatów stacjonarnych oraz w ramach pracy własnej przygotujesz:

  • Plakat struktury produktu.
  • Analiza skuteczności TV spotów reklamowych.
  • Projekt formularza ankietowego dla określonego problemu badawczego.
  • Plan marketingowy oraz jego prezentację.

Harmonogram zajęć:
UWAGA ZMIANA - przesunięcie terminu rozpoczęcia zajęć.

Zakończono zapisy - grupa zamknięta. 

28.01., 4.02., 11.02., 18.02., (2h) s. 241 (piętro II), Bankowa 11, Wydział Nauk Społecznych

25.02., 3.03., 10.03., 17.03 - godzina 17:15-19:15 (2h) s. 27 Bankowa 11, Wydział Nauk Społecznych

O prowadzącym:

Angelika M. Pabian doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu.
Specjalizuje się w problematyce zarządzania marketingiem, w szczególności ukierunkowania rynkowego szkół wyższych.
Autorka wielu publikacji naukowych w tym obszarze.
Nauczyciel akademicki i mentor wykorzystujący niestandardowe metody kształcenia takie jak: tutoring czy Learning By Developing.
Równolegle do kształcenia uniwersyteckiego, prowadzi warsztaty, szkolenia i kursy przygotowujące do konkursów oraz certyfikacji. Prowadzone tutoriale sfocusowane są na identyfikację, a następnie rozwijanie określonych umiejętności i kierunkowanie predyspozycji

Warsztat pracy kreatywnego nauczyciela oraz wykładowcy akademickiego

Grupa utworzona - zakończono zapisy

Prowadzący: dr Monika Sulik

Celem kursu jest zainspirowanie uczestników – do tworzenia kreatywnego warsztatu pracy dydaktycznej, pedagogicznej oraz wychowawczej.

  1. Kim jestem? Samopoznanie i integracja czyli „Biograficzny sześcian” – figura niemożliwa? - Warsztat w poszukiwaniu tożsamości.
  2.  Co twórczy dydaktyk może zrobić z narzędziami kuchennymi i zapałkami? Warsztat z podmiotowością oraz motywacją w roli głównej.
  3. Dydaktyka biograficzna jako niewyczerpywalne źródło inspiracji – o roli i znaczeniu „Biograficznej mapy życia”. Genealogia oraz fotografia rodzinna inaczej – inspiracje do pracy dydaktycznej oraz peadagogiczno – wychowawczej.
  4. „Zespół redakcyjny” oraz „Nekro-polo” czyli rola i znaczenie konstruktywnego krytycyzmu w pracy nauczyciela – edukatora.
  5. „Śledztwo” w poszukiwaniu „idealnego” nauczyciela - edukatora czyli gry i gierki w pracy edukacyjnej- warsztat.

Warsztaty będą prowadzone głównie w formie zajęć aktywnych, w oparciu o pracę ćwiczeniową w grupach, dyskusję, gry symulacyjne itp. Celem warsztatów jest wzbogacenie samopoznania, pobudzenie do autorefleksji oraz konstruktywnego krytycyzmu, a przede wszystkim wzbogacenie warsztatu dydaktycznego o twórcze formy i metody pracy edukacyjnej.

Opis zajęć:
Nasze warsztaty proponujemy osobom, które mają odwagę i nie ustają w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie o to jak być twórczym nauczycielem – edukatorem. Jak obudzić w sobie kreatywność, realizować oryginalne pomysły i mieć niewyczerpywalny zapał do pracy? Jak zaznacza Jacek Walkiewicz - Zapalić może tylko ten kto sam płonie, dlatego tak ważne jest samopoznanie oraz autorefleksja. Podejmij z nami to wyzwanie i przyjmij zaproszenie na warsztaty, by wspólnie poszukiwać katalizatora twórczych rozwiązań i dzielić się dydaktycznymi inspiracjami. Zapraszamy do spotkania z dydaktyką, która budzi pragnienie bycia kreatywnym i stwarza do tego liczne okazje.

Zakończono zapisy - grupa zamknięta. 

Harmonogram zajęć:

Czas trwania warsztatów: 15x 60 minut, realizowane  w cyklu 5 spotkań/180 minut

Poniedziałek  17.15 – 20.30 (przerwa 15 minut)

Daty: 27.01.2020, 03.02.2020, 10.02. 2020, 17.02. 2020, 24.02.2020.

s. 235 (piętro II), Bankowa 11, Wydział Nauk Społecznych

O prowadzącym:

Adiunkt na Wydziale Nauk Społecznych w Instytucie Pedagogiki UŚ. Koordynator Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Uniwersytecie Otwartym UŚ. Certyfikowany trener i mentor akademicki. Sekretarz redakcji czasopisma naukowego „Edukacja Dorosłych”. Ambasadorka elektronicznej platformy na rzecz uczenia się dorosłych w Europie – EPALE.

Jako technik odzieżowy marzyłam o studiach prawniczych, a zostałam andragogiem. To właśnie podczas 18 lat pracy edukacyjnej ze studentami odkryłam w sobie ogromne pokłady radości i energii, które to zdają się cechować niewyczerpalnością zasobów i ich całkowitą odnawialnością. Jestem entuzjastką dydaktyki biograficznej oraz wszelkiego rodzaju inicjatyw edukacyjnych, które rozwijają kreatywność i skłaniają do samopoznania oraz ciągłego rozwoju. Prywatnie - mama 11 letniego Witolda, którego skłonność do ciągłego zadawania pytań, motywuje mnie do nieustannego przekraczania granic a czasem nawet do „tańca na linie nad przepaścią”.

Komunikacja – działania animacyjno-integracyjne. Warsztaty dla animatorów i edukatorów.

Zapisy zakończono - grupa utworzona
UWAGA!
Zajęcia odbywają się w CIESZYNIE!

Prowadzący: dr Natalia Ruman

  1.  Animacja a komunikacja – wprowadzenie w tematykę
  2.  Jak się poznać poprzez zabawę (zapoznawcze zabawy dla dużych i małych)
  3.  Ruch to nie tylko zdrowie – taniec którzy wyraża nas samych
  4.  Malowany świat czy skręcany?
  5. Znaczenie kolorów podczas dialogu i monologu

Zakres zajęć: Ogólna wiedza na temat animacji. Komunikacja i integracja – jak się lepiej poznać (od najmłodszych do najstarszych). Dzienne i wieczorne zajęcia animacyjne. Organizowanie czasu wolnego dzieci. Tańce i mini-disco dla dzieci. Tańce klubowe dla dorosłych. Specyfika pracy animatora. Praca z mikrofonem. Żonglerka nie taka straszna. Zajęcia wallness w animacji. Chusta, tunel, worki. Bańki mydlane – jak to zrobić? Skręcanie balonów. Malowany świat – malowani INNI. Zręczność, zwinność, refleks.

Opis zajęć:
W ramach warsztatu przedstawione zostaną główne zasady animacyjne, których nie uczą się nauczyciele/studenci na żadnym z poziomów edukacji powszechnej, a które decydują o tym czy podczas zabaw i spędzaniu czasu wolnego jest atrakcyjnie czy nudno i kiczowato. Uczestnicy nauczą się wykonywać ruchowo kilka piosenek dziecięcych, młodzieżowych i z dorosłymi, opanują zabawy i ćwiczenia integrujące, a także nauczą się walczyć z tremą i koordynowaniem grupą. Uczestnikom zostanie udostępniony e-mailowo autorski materiał oraz nagrania mp3. To warsztaty uczące i bawiące równocześnie.

GRUPA UTWORZONA!
Prosimy o dokonywanie opłaty po zapisie. 

Harmonogram zajęć dla grupy w Cieszynie:
Zajęcia z uwagi na ferie zimowe będą odbywały się od lutego .
7.02, 21.02, 28.02, 06.03, 13.03
17.00-20.00

Kampus Cieszyn, budynek główny, ul. Bielska 62
Sala 107

O prowadzącym:

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki – Uniwersytet Śląski, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, mgr lic. kan. Teologii Uniwersytet Śląski, Wydział Teologiczny w Katowicach.
Adiunkt Zakładu Edukacji Humanistycznej i Nauk Pomocniczych Pedagogiki - Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji UŚ w Cieszynie; nauczyciel klas ponadgimnazjalnych w Powiatowym Zespole Szkół nr 2 im. K. Miarki w Pszczynie, animator, szkoleniowiec. Autor kilkudziesięciu publikacji, wykonawca kilkunastu projektów edukacyjnych. Ambasador PILGRIM z Austrii, szerzący zrównoważony rozwój w edukacji.

Tworzenie stron internetowych z wykorzystaniem systemów zarządzania treścią – praktyczny kurs.

Grupa utworzona - zakończono zapisy 

Prowadzący: dr Roman Simiński

  1. Wprowadzenie do zagadnień komunikacji sieciowej, koncepcja WWW,
    architektura serwisów internetowych.
    Podstawowe środki tworzenia stron internetowych: język HTML, style CSS —
    koncepcja, zastosowania, przykłady.
  2. Wybrane elementy języka HTML5 — zastosowania, przykłady.
    Wybrane elementy stylów CSS — zastosowania, przykłady.
    Ćwiczenia praktyczne w budowaniu prostych stron internetowych.
  3. Przygotowanie miejsca dla strony WWW, zagadnienie „hostingu”.
    Wykorzystanie protokołu FTP, pobranie i instalacja klienta FTP.
    Pobranie i instalacja systemu zarządzania treścią CMS.
    Konfiguracja systemu CMS.
  4. Metody zarządzanie treścią serwisu internetowego.
    Personalizacja serwisu internetowego z wykorzystaniem systemu CMS.
    Zagadnienia bezpieczeństwa, zabezpieczenie serwisu.
    Instalacja i wykorzystanie użytecznych dodatków.
  5. Realizacja indywidualnego projektu. Ocena projektu, dyskusja osiągniętych wyników.

Opis zajęć:
Celem kursu jest zdobycie umiejętności tworzenia stron internetowych oraz efektywne i skuteczne zarządzanie ich zawartością. Przewiduje się, iż po zakończeniu kursu każdy jego uczestnik będzie potrafił samodzielnie utworzyć stronę internetową oraz zarządzać jej prowadzeniem z wykorzystaniem wybranego systemu zarządzania treścią.

GRUPA UTWORZONA!
Prosimy o dokonywanie opłaty po zapisie. 

Zakończono zapisy - grupa zamknięta. 

Harmonogram zajęć:
28.1.2020, 17:15-20:15, 3h.
11.2.2020, 18.2.2020 17:15-20:15, 3h.
25.2.2020, 17:15-20:15, 3h.
3.3.2020, 17:15-20:15, 3h.
17.3.2020, 17:15-20:15, 3h.

Zajęcia odbywają się sali 216 na ulicy Bankowej 14.

O prowadzącym:

Wieloletni pracownik Instytutu Informatyki UŚ, aktualnie pracujący na Wydziale Nauk Ścisłych i Technicznych. Jego zainteresowania zawodowe skoncentrowane są na wszystkim tym, co związane jest z tworzeniem oprogramowania oraz na dydaktyce w zakresie programowania i projektowania systemów informatycznych. Prowadzone przez niego zajęcia mogą zaskakiwać podejściem mocno odmiennym od standardowego. Prywatnie pasjonat muzyki w jej rockowym wydaniu, nart i kolarstwa górskiego.

Coaching kariery

Grupa nieutworzona - zapisy zamknięto 

  1. Jak odkrywać swoje zasoby?
  2. Wykorzystanie analizy SWOT, kotwice Scheina, test Hollanda.
  3. Analiza pola sił K. Lewina.
  4.  6 kapeluszy E. de Bono.
  5. Szukanie różnych perspektyw rozwoju zawodowego.
  6. Podsumowanie zajęć, wyciągnięcie wniosków.

Harmonogram zajęć:
21.04, 28.04, 5.05, 12.05, 19.05 godz. 17:15-20:15

O prowadzącym:

Psycholog z kilkunastoletnim  doświadczeniem. Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego. Wykładowca akademicki na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na kierunku Doradztwo filozoficzne i coaching, w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu, w Wyższej Szkole Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Brała udział w wielu szkoleniach dotyczących terapii i rozwoju w Polskim Instytucie Ericksonowskim.
Certyfikowany coach w ramach Polskiej Szkoły Coachingu.
Prowadzi szkolenia z zakresu negocjacji, relacji międzyludzkich i rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem i zarządzania emocjami, komunikacji interpersonalnej, wywierania wpływu i manipulacji, budowania dobrych, psychologii w biznesie, budowania zespołów.
Prowadzi indywidualną praktykę zarówno jako coach i psycholog.

Jak radzić sobie ze stresem i emocjami mu towarzyszącymi?

Grupa nieutworzona - zapisy zamknięto 

Prowadzący: Katarzyna Kiepas-Remesz

  1. Znaczenie i wpływ stresu na człowieka.
  2. Strategie radzenia sobie ze stresem.
  3. Metody zarządzania emocjami.
  4. Wyobrażenie – najlepszy przyjaciel w Twojej głowie.
  5. Podsumowanie zajęć, wyciągnięcie wniosków.

Każde spotkanie trwa trzy godziny. Zajęcia prowadzone są warsztatowymi metodami aktywnymi, wzbogaconymi miniwykładami.

Harmonogram zajęć:
 28.01, 4.02, 11.02, 18.02, 25.02 godz. 17:15-20:15

Grupa nieutworzona - zapisy zamknięte.

O prowadzącym:

Psycholog z kilkunastoletnim  doświadczeniem. Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego. Wykładowca akademicki na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na kierunku Doradztwo filozoficzne i coaching, w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu, w Wyższej Szkole Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Brała udział w wielu szkoleniach dotyczących terapii i rozwoju w Polskim Instytucie Ericksonowskim.
Certyfikowany coach w ramach Polskiej Szkoły Coachingu.
Prowadzi szkolenia z zakresu negocjacji, relacji międzyludzkich i rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem i zarządzania emocjami, komunikacji interpersonalnej, wywierania wpływu i manipulacji, budowania dobrych, psychologii w biznesie, budowania zespołów.
Prowadzi indywidualną praktykę zarówno jako coach i psycholog.

Szkoła negocjacji

Zapisy zakończono - grupa utworzona

Prowadzący: Katarzyna Kiepas-Remesz

  1. Style prowadzenia negocjacji.
  2. Techniki negocjacyjne
  3. Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie negocjacji
  4. Efektywna komunikacja werbalna.
  5. Narzędzia wywierania wpływu. Podsumowanie zajęć, wyciągnięcie wniosków.

Każde spotkanie trwa trzy godziny. Zajęcia prowadzone są warsztatowymi metodami aktywnymi, wzbogaconymi miniwykładami.

Rekrutacja trwa.

Harmonogram zajęć:
3.03, 10.03, 17.03, 24.03, 31.03 godz. 17:15-20:15

O prowadzącym:

Psycholog z kilkunastoletnim  doświadczeniem. Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego. Wykładowca akademicki na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na kierunku Doradztwo filozoficzne i coaching, w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu, w Wyższej Szkole Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Brała udział w wielu szkoleniach dotyczących terapii i rozwoju w Polskim Instytucie Ericksonowskim.
Certyfikowany coach w ramach Polskiej Szkoły Coachingu.
Prowadzi szkolenia z zakresu negocjacji, relacji międzyludzkich i rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem i zarządzania emocjami, komunikacji interpersonalnej, wywierania wpływu i manipulacji, budowania dobrych, psychologii w biznesie, budowania zespołów.
Prowadzi indywidualną praktykę zarówno jako coach i psycholog.

Zarządzanie sobą w czasie

Grupa nieutworzona - zapisy zamknięto 


Prowadzący:
dr Matylda Sęk-Iwanek

  1. Sposoby pracy z projektami i planowanie w projekcie.
  2. Cele i ich realizowanie. Skuteczne planowanie i realizacja. Kim jestem i dlaczego to robię?
  3. Asertywność i nawyki – dlaczego takie ważne. Programy wpierające zarządzanie czasem.
  4. Prokrastynacja a motywacja – gdzie są moje priorytety? Jak przestać odkładać na jutro.
  5. Praca w zespole a planowanie.

Zajęcia prowadzone metodami warsztatowymi, w metodyce cyklu Kolba. Dynamika zajęć dostosowana jest do potrzeb grupy

Opis zajęć:
Dla osób, które chciałyby skutecznie zacząć planować, wdrażać plany w życie, nie odkładać na jutro.
Na kursie damy Ci narzędzia, wiatr w żagle i motywację. Reszta zależy od Ciebie.

Harmonogram zajęć:
UWAGA! Grupa nieutworzona - zapisy zamknięte.
4.02.,12.02 przerwa 05.03., 12.03., 19.03.
godz. 17:15-20:15

O prowadzącym:

dr Matylda Sęk-Iwanek, kulturoznawca, certyfikowany trener kompetencji miękkich.
Koordynator Otwartych Kursów UO.
Zajmuje się komunikacja wizualną, badaniami obrazów - zwłaszcza ikonotekstów.
Współorganizatorka Śląskiej Akademii Komiksu.
Lubi mazurskie jeziora, żaglówki, i ptaki.

Warsztaty fotografii artystycznej

Grupa utworzona - zakończono zapisy

Prowadzący: Krzysztof Szlapa

Podczas tych warsztatów nauczysz się czym jest fotografia artystyczna, jak robić niezwykłe fotografie i zorganizujesz wystawę swoich prac.

Zajęcia obejmują pracę nad wybranym zagadnieniem z zakresu fotografii artystycznej od teoretycznych aspektów historii i estetyki medium.
Czeka Cię praktyczny warsztat plenerowy i organizacja wystawy powstałych podczas zajęć fotografii.

Metody pracy: praca warsztatowa, eksperyment, czytanie fotografii, burza mózgów, działania plenerowe, wspólne przygotowanie wystawy prac.

MAKSYMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW – 15 OSÓB

Opis zajęć:

Podczas tych warsztatów nauczysz się czym jest fotografia artystyczna, jak robić niezwykłe zdjęcia i zorganizujesz wystawę swoich prac. Zajęcia obejmują pracę nad wybranym zagadnieniem z zakresu fotografii artystycznej od teoretycznych aspektów historii i estetyki medium, aż po praktykę. Czeka Cię praktyczny warsztat plenerowy i opracowanie wystawy Twoich fotografii, które powstały podczas zajęć.

Metody pracy: praca warsztatowa, eksperyment, czytanie fotografii, burza mózgów, działania plenerowe, wspólne przygotowanie wystawy prac.

GRUPA UTWORZONA!
Prosimy o dokonywanie opłaty po zapisie. 

MAKSYMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW – 15 OSÓB
UWAGA!
OD 15 STYCZNIA OD GODZINY 20:00
ZAPISY WYŁĄCZNIE NA LISTĘ REZERWOWĄ
W razie wątpliwości proszę kontaktować się z koordynatorem: matylda.sek@us.edu.pl

Zakończono zapisy - grupa zamknięta

Harmonogram zajęć:
23.01., 30.01 -18:00-20:00 (2h);

UWAGA ZMIANA
13.02 20.02, - 17:15-20:15 (3h); wizyta gościnna w ZPAF, ul. św Jana 10. II piętro
05.03., - 17:15-20:15 (3h);
12.03. – 18:00-20:00 (2h);
26.03. – 17:15 (3h)

Informację o miejscach spotkań uczestnicy będą otrzymywali mailem lub bezpośrednio od prowadzącego.

O prowadzącym:

Krzysztof Szlapa - artysta fotografik. Autor wystaw indywidualnych i uczestnik wystaw zbiorowych, kurator w Galerii Pustej cd. w Jaworznie oraz w galerii ZA SZYBĄ w Katowicach, sekretarz Okręgu Śląskiego ZPAF, stypendysta Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie kultury, laureat nagrody dla młodego twórcy imienia Anny Chojnackiej. W duecie z Kamilem Myszkowskim prowadzi dyskusyjne spotkania Herbata i Fotografia oraz organizuje warsztaty fotograficzne. Autor Albumu artystyczno-edukacyjnego „W zasięgu wzroku”.

 

Zapisz się na kurs już dziś!

Data urodzenia (wymagane)

Numer telefonu (wymagane)

Wybierz kurs:
Przytrzymaj klawisz CONTROL (win) lub COMMAND (mac), aby wybrać więcej niż jeden kurs!

Zapisując się akceptujesz naszą Politykę Prywatności

 

 

Powrót do strony głównej: Otwarte Kursy